De effectieve winst of het verlies van AI in marketing

Charlotte Vansteenkiste, onze eigen Marketing Manager, legt uit hoe het team als early adopters AI slim heeft gebruikt en daarmee al 45% tijd heeft bespaard voor 52 Topics.

 

Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ontdek in deze 52 Topics aflevering wat ons marketingteam heeft geleerd bij het testen en experimenteren met verschillende AI-tools.

In de 52 Topics podcast gaan we wekelijks ingewikkelde onderwerpen in business en IT omzetten in boeiende en verstaanbare taal. Hoor succesverhalen en krijg praktische tips van inspirerende gastsprekers die in de frontlinie van strategische en technologische innovatie staan!

 

Bekijk de aflevering hierboven als video, lees het hieronder als blog of beluister hem als podcast op Spotify, Apple Podcasts of Google Podcasts. 👇

Snelle links 🔗:

Het belang van technologie in marketing

Vaak is het zo dat marketingteams die technologie omarmen, hun efficiëntie en creativiteit eigenlijk al drastisch kunnen verhogen, waardoor ze concurrenten een stap voor blijven.

"AI technologie, het is een beetje het trendwoord, het modewoord, iedereen heeft ermee te maken of komt ermee in contact." - Charlotte Vansteenkiste, Marketing Manager bij ConXioN

Early adopters

Net door die creatieve en soms ook growth mindset van marketeers, zijn juist zij ook vaak early adopters van technologie. Een goede manier om in te spelen op nieuwe trends en tools. Wat automatisch voor een voorsprong in de markt zorgt.

 

Is het om data-analyses uitvoeren, meer gepersonaliseerde campagnes te ontwikkelen of om de ROI van hun activiteiten te verhogen? Je kan AI voor bijna alle marketingdomeinen gebruiken.

"We worden snel enthousiast als het gaat over nieuwe technologieën of innovaties, en dat is maar best ook." - Charlotte Vansteenkiste, Marketing Manager bij ConXioN

Praktische toepassingen van AI

AI wordt gebruikt in verschillende aspecten van marketing, zoals chatbots voor klantenservice, voorspellende analyses voor marktinzichten en automatisering van repetitieve taken. AI-tools zoals Firefly van Adobe en Microsoft 365 Copilot bieden marketeers krachtige middelen om hun werk te verbeteren.

Testing fridays

Een goede tip van Charlotte is om een moment in de week te voorzien waar je jouw bevindingen met nieuwe AI tools met jouw team kan delen. Een moment waar je kan testen, op nieuwe ideeën kan komen en continu kan verbeteren.

Zo hadden we bij ons marketingteam bij ConXioN, testing fridays, waar we elke vrijdag een dedicated moment hadden om onze ervaringen te delen.

Samenwerking tussen mens en machine

Hoewel AI veel taken kan automatiseren, zal het het marketingdepartement niet volledig vervangen.

"Het is de Human Touch die het verschil maakt op ieder niveau." - Charlotte Vansteenkiste, Marketing Manager bij ConXioN

AI kan repetitieve taken overnemen, maar de strategische en creatieve aspecten van marketing vereisen menselijke intuïtie en emotionele intelligentie.

45% tijdswinst

Binnen ons marketing team zien we AI, als mini freelancers en zo proberen we ze ook in te schakelen om zoveel mogelijk tijdswinst te bekomen.

 

Alleen al voor de 52 Topics podcast planning, content creatie, productie en post productie bespaarden we al 45% van onze tijd door AI slim te gebruiken.

Heb jij ook een vraag voor Kevin? Geef een virtueel seintje en laat je vraag achter op sociale media! #RodeTelefoon

Meer weten over wat ConXioN voor jouw bedrijf kan betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om je te begeleiden en te adviseren.