Office Of The Future
ConXioN > Office Of The Future
Office Of The Future
We staan niet meer aan het begin, maar midden in een Nieuw Tijdperk als het gaat om (mobiel) werken en kantoorbenutting.
Heel wat bedrijven hebben het moeilijk de juiste profielen in hun bedrijf te krijgen en te houden. Verschillende generaties op de werkvloer, en dus ook verschillende gebruikersprofielen met elk andere wensen en noden, vormen een grote challenge bij bedrijven en HR-departemetnen. HP’s Office of the Future en ConXioN snellen bedrijven te hulp met deze pop-up toer doorheen België, waarmee ze bedrijven sensibiliseren rond de nieuwe uitdagingen én voordelen voor bedrijven.
Wat is The Office of the Future?
Het concept ontstond een tijd geleden bij HP België. Als expert in the New Way of Working wil HP met dit initiatief de brug slaan tussen HR en IT. The Office of the Future schetst de evolutie van onze vernieuwde manier van werken, op en rond kantoor. HP sensibiliseert hiermee rond problematieken zoals mobiliteit, burn-out en algemeen welzijn van werknemers en toont de verschillende mogelijkheden voor bedrijven.
Wist je dat...
60% van de werknemers in België kenniswerknemers zijn? Dat wil zeggen dat die elke dag achter een pc zitten. Elk bedrijf staat onder druk om continue groei te realiseren. Maar we zien ook dat er daardoor redelijk wat druk komt op de werknemer. HP wil bedrijven mee informeren rond de vele mogelijkheden die de New Way of Working hen en haar medewerkers kan bieden.
Activity Based Working: wat houdt dat in? Wat zijn de voordelen er van?
Eén van de duidelijke trends die zich aftekenen in het Nieuwe Manier van Werken is Activity Based Working. Exit klassieke kantoorindelingen en jobuitvoering. Een woordje uitleg:
4 generaties op de werkvloer: hoe ga je daar mee om?
Meerdere bedrijven zien verschillende generaties op de werkvloer. Elk heeft zijn eisen en noden. Niet iedereen werkt op dezelfde manier of tijdstippen. Hoe ga je daar als bedrijf mee om? Hoe bereid je je het best voor?
Hoe bereid je je als bedrijf best voor op deze New Way of Working?
Hoe overtuig je bedrijven mee te stappen in dit verhaal?
Conclusie?
Er is geen ‘1 fits all’ oplossing. HP en ConXioN willen bedrijven uitnodigen tijdig na te denken over the War on Talent (het vinden en behouden van de juiste profielen in een bedrijf) en hoe ze hun groei, efficiëntie en productiviteit tijdig kunnen bijsturen. De New Way of Working is geen hype-gegeven, maar harde realiteit. Dat vraagt om een aanpassing bij bedrijven, maar biedt heel wat positieve challenges die het bedrijf sterker en aantrekkelijker kunnen maken. Die tijdige bijsturing vraagt om de juiste expertise en begeleiding. Maatwerk inzake Change Management en User Adoption. Maar ook een mentaliteitsbijsturing. En dat gaat niet over één nacht ijs.