Applications
Optimaal digitaal samenwerken met Microsoft Office 365 en Teams
Business Applications > Optimaal digitaal samenwerken met Microsoft Office 365 en Teams
Optimaal digitaal samenwerken met Microsoft Office 365 en Teams
- 1,5 min.
- 9 april 2019
Wie denkt aan ingewikkelde projecten en collaboraties, denkt doorgaans aan tientallen applicaties zoals Notities, overvolle agenda’s, Powerpoints, apps om drafts en schetsen te maken, maar ook je ERP-systeem, Ghant Charts enzovoort. Maar hoe behoud je het overzicht? En hoe blíjf je efficiënt en productief? Één van dé grote uitdagingen voor elke projectmanager.
Slimmer, efficiënter en productiever werken
Wie sneller, efficiënter en productiever te werk wil gaan, kan het enorme potentieel van Microsoft Teams leren benutten. Binnen Office 365 kan je rekenen op deze slimme communicatie- en collaboratietool, die niet alleen je mailbox ontlast van dagelijkse project-gerelateerde e-mails, maar ook je project management en documentbeheer optimaliseert en centraal beheert.
Hoe bouw je structuur in je documentenbeheer en hoe maak je het makkelijker om in te werken? Welke tool kan er voor zorgen dat mijn medewerkers rendabeler gaan werken?
Optimaal digitaal samenwerken
Een van die krachtige tools is Microsoft Teams, zeg maar dé collaboratiehub voor project- en teamwerk binnen Office 365. Microsoft Teams maakt deel uit van je Office 365 omgeving en richt zich op digitaal samenwerken binnen projecten. De applicatie bevat een brede waaier aan tools voor teamcommunicatie en projectmanagement. Het bundelt al je vertrouwde Office applicaties in 1 overzichtelijke console, waar je bovendien met meerderen tegelijkertijd in real-time kan gaan samenwerken, en dat in eender welk document.
Enkele van die applicaties die Teams biedt zijn een chatfunctie, team-channels voor projecten, een naadloze koppeling met SharePoint, Microsoft Planner, OneNote en Power BI. Maar Teams maakt ook online vergaderen en bellen heel makkelijk, zelfs via de smartphone. Bovenop dit alles, kan je ook nog eens makkelijk koppelingen maken met Third Party software via API’s zoals MindMapping software MindMeister, Notities via Evernote, Yammer, MailChimp en tal van andere.
Neem je kantoor gewoon mobiel mee
Een van de vele en grote voordelen is dat je data en documenten altijd en overal centraal beschikbaar zijn, en bovendien in een erg veilige omgeving. Start op kantoor samen een draft in OneNote en verwerk die naar een PowerPoint. Die werk je gewoon samen verder af, ook als je gewoon onderweg bent. Bundel je projectcommunicatie en -werk in 1 handige app, waardoor je altijd en overal een duidelijk zich hebt op het verloop van je teamproject.
Meer weten over Microsoft 365?
Onze experts tonen je hoe je je teamproductiviteit, -communicatie en workflows verbetert met Microsoft 356.