The CMO as a Firestarter
The CMO as a Firestarter
Be the firestarter, the punkin’ instigator. The Prodigy weet dat het the way to go is, maar jij als marketingprofessional weet dat ook. Want met jouw krachtige marketingstrategie geef je (de groei van) je bedrijf een echte kickstart.
ConXioN nodigt je uit om samen aan een duidelijke visie en strategie te werken, en doet dat onder andere met een reeks Let’s Talk Vision-evenementen. Tijdens het community-event voor CMO’s en marketingexperts gaven we verschillende bedrijven een podium om strategische én praktische handvaten aan te reiken. De belangrijkste sommen we nog even voor je op. Lees je mee?
Holmes & Watson: be authentic, always
Holmes & Watson is the brainchild van Helena Brutsaert en Shari Sterck – collega’s in een vorig leven, samen business strategy experts in het huidige. Zij helpen bedrijven om hun groei te boosten met een future proof bedrijfs- en marketingstrategie. Wat wij onthouden?
👉 Krijg alle neuzen in dezelfde richting
Om tot een krachtige bedrijfs- en marketingstrategie te komen, is het belangrijk dat alle neuzen in dezelfde richting wijzen. Je boekt pas écht resultaten als niet enkel marketing en sales je gedachtegoed uitdragen, maar óók je IT-, finance- of HR-afdelingen. Elk team en elke werknemer moet gepassioneerd zijn over wat zij zullen afleveren bij de eindklant. Pas dan creëer je echte klantgerichtheid en zet je de klant compleet centraal.
Klinkt eenvoudig, maar hoe pak je dit juist aan?
👉 Culture eats strategy for breakfast
Om tot een eensgezind bedrijf te komen, timmer je best aan je cultuur. En daarvoor zetten Helena en Shari enkele waarden centraal:
- Authenticiteit: volg je gut feeling en sta achter je eigen verhaal. Een sterk verhaal trekt aan – intern én extern.
- Disruptive thinking: durf te challengen. En dat mag gerust dagelijks! Enkel zo blijf je nieuwe mogelijkheden zien.
- Fun & creativity: als je een leuke sfeer creëert binnen je bedrijf en je je medewerkers de mogelijkheid biedt om creatief uit de hoek te komen, dan stimuleer je dat er wordt nagedacht én dat je elkaar sterker maakt.
Igepa: van sourcing tot publishing
Igepa Belux is een totaalleverancier van signing- en printmedia, grafische technologie, software, supplies en packaging en is hoofdzakelijk actief in de grafische sector maar ook ver daarbuiten. Het sprak dan ook voor zich dat ze heel wat oplossingen meebrachten naar het ConXioN Experience Center.
👉 Complexiteit + kwaliteit + kosten van multichannel communicatie beter beheersen
Igepa ontwikkelde vanuit haar jarenlange ervaring verschillende tools en programma’s die marketing- en grafische teams moeten helpen om de complexiteit, kwaliteit en kosten van hun multichannel communicatie beter te beheersen. Denk maar aan de inspanningen die crossposting of het wekelijks samenstellen van nieuwe folders of prijslijsten met zich meebrengt.
- Pimalion is een platform dat het voor de verschillende afdelingen eenvoudiger maakt om de productcatalogus te beheren – online én offline
- EasyCatalog legt de link tussen je database en InDesign, waardoor de publicatie van jouw folders geautomatiseerd en dus versneld wordt
- Enfocus helpt teams met het behandelen en optimaliseren van PDF-bestanden voor drukwerk
Adobe trends 2022
Heeft Adobe eigenlijk nog een introductie nodig? Ieder marketing- of grafisch team gebruikt de Creative Cloud ongetwijfeld op zeer regelmatige basis. Dit toonaangevend bedrijf houdt de nieuwe ontwikkelingen op creatief vlak natuurlijk nauwlettend in de gaten, en vertelde ons in het ConXioN Experience Center meer over welke 3 trends we mogen verwachten in 2022.
👉 Trend 1: Samenwerking
Het spreekt voor zich dat teams tegenwoordig op een heel andere manier samenwerken dan ze enkele jaren geleden deden. Adobe onderscheidt 3 voorwaarden om virtueel samenwerking te doen werken:
- Blijf even productief als ervoor door even intensief te blijven samenwerken
- Gebruik de juiste toestellen
- Heb vertrouwen en investeer in de cloud
👉 Trend 2: 3D+
Grafische teams, zet jullie schrap, want er komt een gloednieuwe trend op ons af! Virtuele fotografie is een nieuwe manier van fotografie waarbij een product alleenstaand wordt gefotografeerd en achteraf digitaal in een decor naar keuze wordt geplaatst.
De voordelen? Doordat er veel meer digitaal gedaan wordt, kan de time-to-market aanzienlijk verkleind worden. Daarnaast is 3D tot 10 keer goedkoper dan traditionele fotografie!
👉 Trend 3: Artificiële Intelligentie
Adobe investeerde enorm in artificiële intelligentie binnen zijn programma’s, om tegemoet te komen aan de uitdagingen die creatieve teams vandaag voor zich hebben. Zo verliezen ze tijd met repetitieve taken, of hebben ze te maken met verouderde workflows. Enter A.I. of Artificiële Intelligentie!
Zo bestaan er in Photoshop tegenwoordig heel wat mogelijkheden om personen te verouderen, delen van een afbeelding automatisch op te vullen op basis van de omgeving, een bepaald kleur toe te passen… De slimme technologie brengt de snelheid waarmee een grafisch team kan werken aanzienlijk omhoog.
Xiwa: PowerPoint is sexy!
Xiwa ondersteunt bedrijven in hun visual storytelling en doet dat volledig via Microsoft PowerPoint. Ze toonden ons de redenen waarom er zoveel slechte presentaties zijn én wat de mogelijkheden zijn van PowerPoint om wél aan slagkracht te winnen met je presentaties.
The power of the community
Op onze community-events brengt ConXioN experts uit hetzelfde domein samen. We geven professionals een platform om de community een boost te geven, nieuwe inzichten te verstrekken of de discussie op te starten. Als professional ben je meer dan welkom om die discussie te helpen voeren – en we weten als geen ander dat dat beter lukt bij een hapje en drankje. 😉
Een grote dankjewel alvast aan alle deelnemers en aan partners Holmes & Watson, Igepa Belux, Adobe en Xiwa!
Zelf interesse om jouw expertise te delen? Geef ons een seintje! Of sluit je graag aan bij het volgende community-event? Houd dan zeker onze events in de gaten, of volg ons op sociale media om als eerste op de hoogte te zijn!