Services

Wat doe ik als ik van internetprovider wil veranderen?

Wat doe ik als ik van internetprovider wil veranderen?

We kunnen ons geen (bedrijfs)leven zonder internet meer voorstellen, dus het is meer dan logisch dat we af en toe eens veranderen van provider. Het lijkt simpel – en dat is het eigenlijk ook – maar bij een bedrijfsnetwerk zijn er toch een aantal zaken waar je best rekening mee houdt wanneer je verandert van internetprovider.

 

Waarom? Er kunnen immers heel wat zaken verkeerd lopen die de dagelijkse werking van je bedrijf in de war kunnen sturen.

Met welke risico’s hou je best rekening?

  • Scan to Email-functie op je printers werkt niet meer, doordat je SMTP-settings niet meer kloppen.
  • Interne netwerkproblemen, doordat je subnet(ten) kan/kunnen veranderen.
  • Onbereikbare camera’s, alarmsystemen, telefonie… door ontbrekende Port Forwarding-configuratie.
  • Bepaalde services die niet meer bereikbaar zijn, doordat je VPN-tunnels niet meer geconfigureerd zijn, of opnieuw geconfigureerd zijn.
  • Je domein wordt niet meer herkend of vertrouwd, doordat je WAN IP-adres niet opgenomen is in je SPF-record.
  • Problemen met je offsite backup wanneer beveiliging is opgezet aan de hand van een bron-IP, doordat het IP-adres verandert.

 

Kortom: er is heel wat om aan te denken wanneer je van de ene provider naar de andere overschakelt. Om ervoor te zorgen dat je bedrijf geen hinder ondervindt, kan je beroep doen op ConXioN om de overschakeling in goede banen te leiden.

Hoe kan ConXioN jou helpen?

  • Je verwittigt best de ConXioN Service Desk en geeft hen mee wanneer de overschakeling gepland is. Op die manier kan ConXioN de overschakeling voorbereiden, en achteraf controleren. Je bereikt onze Support-dienst via mail of via telefoon.
  • Wil je graag veranderen van provider, maar heb je hulp nodig in het beslissingsproces? Je kan steeds terecht bij ConXioN’s Telco-afdeling, die je met plezier advies geeft bij de overschakeling.